Chapter 64

Assalamualaikum & Zello peepz!
Hahaha. Aku kembali mengiatkan diri untuk meng'update' blog yang tak seberapa gah ini. hahaha.
Since aku tersangatlah free malam nie *free ker?!* haha. Jadi aku amik keputusan yang agak tak terburu-buru untuk update blog kecik ini. Ngee~~~
Takde ah, memandangkan aku ini agak malas nak study *entah biler nak rajin ntah* so, amik saje jer la ambil kesempatan ini untuk update blog ini. haha. Memang malas but since aku dah edit gambar yang tak seberapa cantik tu, so here I am. haha.






Okie. Start dengan Jumaat lepas, sahabat baik aku telah datang ke tempat aku study untuk melawat aku semata. Wah! Terharu tau tak. haha. Rare orang jauh nak datang lawat aku nie. hehe.
Dialah yang pertama. Tersangatlah terharu plus terkejut biler dier bagi tau aku yang dier nak datang lawat aku. haha.
Trimas bebanyak, sahabat. hehe.
Walaupun hanya sehari *tak sampai sehari macam yang aku bagi tau dalam post yang lepas* tetapi bagi aku la, tersangatlah berharga.
Tak banyak tempat kitorg pegi tapi berbaloi la sebab aku dapat jumpe dier. hehehe.
And yea, sorry sebab tak banyak gambar aku snap kerana waktu tak mengizinkan. hehe. Sampai pun malam, nak snap mende kan. haha. Tak mampu nak pakai camera mahal-mahal macam orang lain pun. hehe.
Ini antara gambar yang sempat aku snap, tu pun waktu nak balik la. hahaha.




::.:: Breakfast dekat McD pagi tu. haha. Rare ::.::







Okie. End with my holidays yang tak sampai sehari enjoy tu. haha.
Sekarang nie aku tengah lepak-lepak sambil menikmati bunyi hujan dari luar. haha. Yea, kat sini tengah hujan. Macam syok nak tido jer. haha.
Aku tak tau nak watpe sekarang nie, pening pale tetibe. Haih.
Bosan kan?! haha. Sekarang mungkin tapi tunggu la next week. Berlambak kerja sudah menunggu plus test and quizzes. haha. Hamek kau.
Dah la mood study aku tak datang lagi nie. Haih. Kene start study dah nie, kalau tak, masaklah aku. hahaha.






Huish. Next week sememangnya boleh aku anggap killer week bagi aku.
Test, quiz, interview... macam-macam lagilah.
Kene upgrade stamina aku nie. hahaha. Letih woo arie-arie. haha.
2 arie lepas, aku stay up sampai 5 pagi sebab study coding untuk test yang berlangsung pada malam keesokkan arienyer.
Endingnyer? Agak frust sebab output tak seperti yang aku harapkan tapi Alhamdulillah sebab aku dapat buat jugak apa yang soalan tu nak. hehe. Ader la markah, bukanlah kosong jer.
And yea, trimas la untuk kursus yang aku attend beberapa bulan lepas, tersangatlah membantu aku buat coding. haha.
Pakai C Language woo... nasib baik aku penah study C Language, kalau tak... ish ish... entah pe jadi kat aku sekarang nie.






Okie. Aku dah tak tau nak membebel ape lagi.
Signing out first. Till next post.
Adios.

::.:: Gambar nie aku snap mase aku joging sorg-sorg... hehe ::.::
 

Chapter 63

Assalamualaikum & Zello peepz!
Woah! Aku terasa bagai bernyawa semula *merepek suda*
Ok, ok. Sorry... ter'hyper' kejap. Ngee~~~ Saje jer aku nak lepas tension aku dekat sini since aku cam dah tak tau nak lepas kat ner kan. hahaha.






Sebenarnya baru balik dari mencuci-cuci mate *puih* ngan besty aku semalam, pagi nie baru aku balik campus. haha.
Trimas dekat itu besty sebab sanggup datang dari jauh, walaupun niat kau sudah lari. ahaks.
Aku t'sgt2lah bersyukur sebab Allah menghantar seorang sahabat baikku yang dari jauh ke sini walaupun hanya sehari. *tak smpi sehari pun*






Sedar tak sedar, dah 4 minggu aku dekat negeri orang, tengah tunggu lagi sebulan untuk aku jejakkan kaki aku dekat rumah.
Oh my... hanya Allah sahaja yang tahu betapa tingginya rindu aku kepada family aku sekarang.
Aku harap masa akan berlalu dengan cepat... huhu. Cepat la sebulan berlalu, aku tak sabar nak balik rumah nie. hehe.






Hidup dekat sini, aku nak cakap susah, tak jugak. Nak kata busy, pun takde la busy sangat tapi entah la. Aku pun tak reti nak describe lagi sebab aku rasa cam biasa jer lagi walaupun aku tengok roommates aku arie2 busy study, tapi aku nie. Haih. Lepak relax semacam jer. hehe.
Tak boleh jadi woo, aku kene start gak study, kalau tak, kantoi woo... haha.
Next week, 2 HOT aka Hand On Test menanti aku. haha.
Programming Technique & Computer Graphic. Tu dia aih~~ haha. Sekali harung 2 test daa...
Programming Technique, InsyaAllah aku boleh buat tapi Computer Graphic, aku kene usaha sikit sebab subjek agak mencabar ah. haha.
Semalam pun aku dah mengong2 jer ngn coding dier... panjang jangan cakap ah, tapi nasib baik lecturer sudi tolong aku yang sudah terkontang-kanting depan PC tu semalam. hehe.






Sekarang nie, aku keseorangan dalam bilik. Roommates aku entah kemana entah. haha.
Biasa la, arie Sabtu, banyak aktiviti cuma aku jer yang masih kemalasan untuk join. hehe.
Relax ah dulu, petang karang aku ader discussion dengan group Computer Architecture *namer subjek tak mau kalah, cam architech dah* aku, nak bincang pasal presentation kitorg. haha. Malasnyer aku nak turun. wahahaha. Jangan malas EizaF, tak elok woo. Duduk sini kene rajin, kalau tak, "Selamat jalan" ayatnyer. ngee~~~






Okie. Aku stop dulu ah.
Ader masa lagi, aku update ek. hehe.
Adios.

 

Chapter 62

Assalamualaikum & Zello peepz!
Aku kembali. Oh yeah! *tak payah nak seronok sangat ah*
Honestly... serabut sekarang... lagi. Oh yeah, sekali lagi aku rasa tersangatlah serabut gara-gara bermacam-macam perkara yang melanda diriku sekarang.
Banyak sangat benda yang bermain-main dalam fikiran aku sekarang.
Pasal study, duit, raya *lambat lagi sudah fikir?!*, teman hidup *opss... ader ker?! MIMPI* and macam-macam lagilah.
Kadang2 aku terdiam gak fikir samaada aku boleh bawak ker kehidupan universiti nie. Kalau kantoi mase tahun 1 nie, habislah aku dengan parents aku.
Mereka letakkan harapan tinggi giler dekat aku, al-maklumlah, anak first, harapan keluarga untuk jadi pendorong kepada adik-adik, betul tak?






Hurm. Memang betul, akulah harapan keluarga buat masa sekarang.
Kalau bukan aku, sapa lagi kan parents aku nak berharap? Haih, EizaF, EizaF... take note on that la.
Yeah, aku sudah berjanji dengan diri sendiri yang aku tak nak main2 dah.
Aku nak study betul2 and berusaha untuk mengubah diri aku yang kecik lagi hina ini.






Haih. Pe la yang aku merepek pepagi nie. haha.
Nawaitu aku update sebenarnya lain, tapi gara-gara ader halangan yang aku sangat malas untuk ubah buat pagi ini, jadi inilah yang tercetus dari minda yang tak berapa nak cergas. hehehe.
Ok lah. Aku pun ader hal lepas nie.
Sudah janji dengan kawan nak carik something sebelum Sabtu nie menjelang. haha. Duduk dekat sini kene berusaha lebih, tak boleh harap dekat orang sangat.
Kalau banyak sangat berharap, alamatnya matilah kau terkontang-kanting + terpinga-pinga bak orang bodoh *maaf dengan kata-kata yang agak kurang ajar*. haha






Aku undurkan diri dulu ek, nanti ada masa, aku update lagi.
Doakan aku pass ujian PALAPES Laut arie nie. *Nawaitu sangat tinggi nak join PALAPES Air Forse tp tarak*
Adios.


p/s: Aku rindu kepada arwah atuk. Al-Fatihah. 

Chapter 61

Setiap manusia yang hidup akhirnya pasti akan bertemu dengan si Penciptanya.
Tidak kiralah samaada kaya atau miskin, muda atau tua, alim atau tidak...
Pada suatu hari, tidak kira tempat atau masa, pasti dia akan pergi jua walaupun kita tidak merelakan seseorang itu pergi.






Pabila seseorang itu telah dijemput untuk menghadap Ilahi, kita sebagai manusia yang masih hidup, perlu melepaskan dia pergi walaupun ianya perit untuk dilaksanakan.
Hanya doa sahaja yang mampu mengiringinya.
Kita yang hidup hanya mampu mendoakan yang terbaik buat si dia yang telah menghadap Ilahi.






Jadi sebagai seorang umat Allah yang hidup diatas muka bumi ini, kita seharusnya selalu ingat bahawa seruan Ilahi selalu bersama-sama kita tidak kira masa dan tempat.
Ianya sentiasa mengekori kita walau dimana sahaja kita berada.






Sentiasalah beringat kepada diri sendiri yang Allah sentiasa memerhatikan kita.
Walaupun kita mungkin selalu lupa kepada Allah tetapi Allah tidak pernah sesekali melupakan kita.
Kerana rasa sayang kepada kitalah, Allah sentiasa berada bersama kita dan mungkin dia akan menjemput kita pada waktu-waktu yang kita tidak jangka yang Allah akan menjemput kita.






Jadi peringatan buat diri ini, sebagai seorang hamba Allah yang kecil lagi hina dan juga yang sering melupakan Allah pabila tidak berada dalam kesusahan, beringatlah yang Allah sentiasa ada bersama kita dan janganlah kita lupa kepada Dia yang telah mencipta kita sebaik-baik kejadian.
Bersyukurlah dengan apa yang telah dikurniakan oleh-Nya.
Sesungguhnya Allah boleh menarik sesuatu yang diberi oleh-Nya dengan sekelip mata sahaja.






Bulan Jun lalu, aku baru sahaja kehilangan seorang abang saudara kerana kanser.
Dan baru sebentar tadi, Abah baru sahaja memberitahuku yang mereka dalam perjalanan ke tempatku untuk mengambilku dan terus ke kampung halaman kerana Atuk kesayanganku baru sahaja kembali ke rahmatullah.
Aku tak pasti pukul berapa tetapi yang pasti aku telah kehilangan seorang lagi insan yang aku sayangi pada tahun ini.
Aku buntu sekarang, aku tak tau apa yang perlu aku lakukan sekarang.
Aku hanya mampu berdoa dan menunggu sehingga keluargaku datang untuk mengambilku.
Harap segalanya berjalan lancar. Amin.





Al-Fatihah kepada atuk yang aku sayangi, Mohd Diah yang telah kembali ke rahmatullah
Semoga roh atuk dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang soleh dan beriman
Amin